Auta 2

Źródło: www.filmweb.pl

Bardzo polubiłam animację Auta, dwa dni temu obejrzałam kontynuację przygód Zigzaka McQueena i jego przyjaciół. I szczerze mówiąc ta część podobała mi się bardziej. Nie powiedziałabym, że jest to typowa bajka dla dzieci, bo animacja Pixara, wydaje się być również przeznaczona do starszego odbiorcy. Oglądałam Auta w przerwie od pracy i bardzo nadał się ten film na chwilowe odsapnięcie.

Auta przedstawiają świat, w którym auta są jak ludzie, auta są ludźmi. W tej części Zigzak McQueen bierze udział w wyścigach promujących nową ekologiczną benzynę, które odbywają się w Japonii, Włoszech, Francji i Wielkiej Brytanii, jego przyjaciel Złomek - poczciwy stary holownik - zostaje wplątany w aferę szpiegowską.

Animacje Pixara są lepsze i gorsze - Auta 2 należą do tych lepszych, osobiście niesamowicie uśmiała się na tym filmie i z przyjemnością obejrzę je po raz drugi. Wszystkie filmy animowane mogę oglądać po stokroć i mi się nie nudzą, coś jest w takich animacjach, że człowiekowi zawsze ciśnie się uśmiech na twarz. Auta 2 pokazują świat nierealny, ale samochody zachowujące się jak ludzie, potrafi uświadomić człowiekowi jak wiele jest w nim niedoskonałości i wad, właśnie za pomocą aut. W tej części niesamowicie podobało mi się ukazanie mafii, która była przedstawiona jako auta gorszej jakości, które przez inne auta są wyśmiewane, dlatego też porozumiały się i pragnęły przejąć kontrolę nad światem. Tak jest też w życiu codziennym, ludzie innych ras czy narodowości uważane są za gorsze i stąd też często zakładają gangi, by poczuć się choć trochę bardziej cenionym. Auta pokazują również, że liczy się wnętrze człowieka, a nie jego wygląd, przykładem może być przyjaźń Złomka i Zygzaka McQueena. Według mnie jest to bardzo pouczająca animacja, w której każdy ten duży i ten mały znajdzie coś dla siebie.
Źródło: www.filmweb.pl








Komentarze

Popularne posty