Książkowe podsumowanie roku 2012


Podsumowań czas nadszedł, nie założyłam sobie ile chciałabym książkę przeczytać w tym roku, z jednego jasnego powodu, choć może był to błąd z mojej strony. Gdy sobie coś ustalam, staram się za wszelką cenę zdobyć upragniony cel, często zaniedbując inne rzeczy, a jak nie uda mi się podołać swojemu celowi bardzo z tego powodu cierpię. Moim celem było przeczytanie dużej liczby książek, według mnie mogłam przeczytać ich o wiele więcej. Jedni wynik, który osiągnęłam przez cały rok potrafią osiągnąć w dwa miesiące, ja jednak robiąca milion rzeczy na raz i mistrzyni w marnotrawieniu czasu przeczytałam zaledwie 35 książek, dla mnie to mało i nie czuję się usatysfakcjonowana. Dwie książki były moimi lekturami na uczelni, o ile ta pierwsza (W ciało-w-ciało z matką) była istną męczarnią, to druga bardzo mnie zainteresowała, troszkę zastanowiły mnie wierzenia mojego regionu, tak że w pewnym czasie podążałam ich ścieżkami.


Oto książki, które przeczytałam w tym roku:
  1. Carlos Ruiz Zafon – Światła września*
  2. Charles Frazier – Zimna Góra*
  3. Stephen King – Nocna zmiana*
  4. Agatha Christie – Morderstwo w Orient Expressie*
  5. Truman Capote – Śniadanie u Tiffany’ego*
  6. Hanna Kowalewska – Tego lata w Zawrociu*
  7. Hanna Kowalewska - Góra śpiących węży*
  8. Hanna Kowalewska - Maska Arlekina*
  9. Hanna Kowalewska – Inna wersja życia*
  10. Hanna Kowalewska - Przelot bocianów
  11. Stephen King – Wszystko jest względne. 14 mrocznych opowieści.*
  12. Lucy Irigarray - Ciało – w – ciało z matką
  13. Hanna Kowalewska - Julita i huśtawki*
  14. Dorota Terakowska – W Krainie Kota*
  15. Dorota Simonides – Śląski horror, czyli o diabłach, skarbnikach, utopcach i innych strachach
  16. Wojciech Cejrowski – Gringo wśród dzikich plemion*
  17. Maria Nurowska – Drzwi do piekła*
  18. Harlan Coben – Bez skrupułów *
  19. Stephen King piszący jako Richard Bachman – Wielki Marsz*
  20. Agata Puścikowska – Życia – Rysy. Reportaże o ludziach (nie)zwykłych
  21. Michalił Bułhakow – Diaboliada*
  22. Haruki Murakami – Norwegian Wood*
  23. Charlaine Harris – Lodowaty grób*
  24. Dan Brown – Zaginiony symbol*
  25. Dorota Terakowska – Poczwarka*
  26. Dan Brown – Anioły i demony*
  27. Małgorzata Gutowska – Adamczyk – Cukiernia pod Amorem: Zajezierscy*
  28. Dariusz Rekosz – Zamach na Muzeum Hansa Klossa*
  29. Cecelia Ahern – P.S. Kocham Cię*
  30. Stephen King jako Richard Bachman – Ostatni bastion Barta Dawesa*
  31. Małgorzata Gutowska – Adamczyk – Cukiernia pod Amorem: Cieślakowie*
  32. Małgorzata Gutoowska – Adamczyk – Cukiernia pod Amorem: Hryciowie*
  33. Maria Nurowska – Tango dla trojga*
  34. Mats Strandberg & Sara B. Elfgren – Krąg*
  35. Maria Nurowska – Dom na krawędzi*
Plany na rok 2013? Oczywiście są, w tym roku postanawiam wyznaczyć sobie cel: 50 książek, mam nadzieję, że uda mi się dobić do tej liczby, na półce czeka na mnie kilkadziesiąt książek. Mam nadzieję, że w końcu przeczytam Dom Ciszy O. Pamuka, czy skończę  Przed Świtem. Mam zamiar zabrać się również za Opowieści z Narnii C.S. Lewisa, które niedawno pożyczyłam. Wiem, że muszę w końcu przeczytać Hobbita, ekranizacja po prostu mnie oczarowała, ale właśnie tę książkę jak całą sagę Władcy Pierścieni miałam już jakiś czas w planach. Chciałabym się zaopatrzyć w czytnik e-booków, który na pewno trochę ułatwiłby mi życie.

Wszystkim na ten Nowy 2013 rok wszystkiego co najlepsze!

Komentarze

Popularne posty