The Notebook

Pamiętnik. Film polecany mi od bardzo długiego czasu, a ja wciąż zwlekałam z obejrzeniem go i stwierdzam, że to był ogromny błąd. Filmy takie jak Pamiętnik rzadko kiedy przypadają mi do gustu, czasami nawet takich nie oglądam. Największą potrzebę oglądania takich filmów mam wtedy, gdy ktoś mi się podoba lub mam ochotę podnieść się na duchu, ale odbiegam od tematu. W przypadku tego filmu było inaczej zamierzałam go obejrzeć, bo słyszałam szereg dobrych opinii na jego temat, czasem warto obejrzeć film spoza swojego kanonu. Od filmów akcji można zwariować, a taka życiowa historia może przenieść nas w bardziej przy ziemne sprawy.

Jeżeli dobrze kojarzę jest to film oparty na powieści Nicohalsa Sparksa, więc po obejrzeniu tego wspaniałego filmu postanowiłam przeczytać książkę.

Film opowiada historię miłości, która nie miała prawa się zdarzyć. Allie (Rachel MacAdams) i Noah (Ryan Gosling)  poznają się na początku lat 40. XX wieku, zakochują się w sobie i chcą żyć ze sobą do końca życia. Niestety muszą się rozstać, a kiedy   się ponownie spotkają są na powrót sobą oczarowani. Uczucie, którym się obdarzyli nie zgasło, pomimo wielu zawirowań losu. Historia ta opowiadana jest przez pewnego starca kobiecie, która cierpi na chorobę Alzheimera. Nie chcę zdradzać za dużo.

Pamiętnik idealnie wpasował się w mój nastrój, ale nawet gdy mój nastrój był inny, podejrzewam, że ten film wywarłby na mnie takie same wrażenie. Czułam jak pod powiekami gromadzą się łzy. To historia, która pokazuje, że prawdziwa miłość pokona każdą przeciwność, choćby miała przeżywać najgorsze katusze. Już dziś wiem, że ten film będzie moim pocieszeniem na zły humor.

Moja ocena w skali 0 - 10: 9 i na pewno obejrzę go raz jeszcze!

Komentarze

Popularne posty