Poradnik pozytywnego myślenia



Tytuł oryginalny: Silver Linings Playbook
Gatunek: Dramat, Komedia
Premiera: 8 lutego 2013 (Polska), 8 września 2012 (świat)
Produkcja: USA
Scenariusz: David O. Russell
Reżyseria: David O. Russell
Muzyka: Danny Elfman
Na podstawie: Matthew Quick - The Silver Linings Playbook (powieść)

Poradnik pozytywnego myślenia tytuł tego filmu od razu mnie zainteresował, dlatego również wiedziałam, że muszę go obejrzeć. Również obsada filmu mnie zainteresowała, która była obiecująca, kusił mnie również z powodu swoich nominacji do Oscarów. Poradnik pozytywnego myślenia jest filmem pozytywnym, które nastawia do życia w taki właśnie sposób, a jakby streścić jego fabułę w jednym zdaniu można powiedzieć, że „każdy wariat spotka w swoim życiu innego wariata”. A ja osobiście dużo wyniosłam z tego filmu.

Wezmę ten cały negatywizm i użyję go jako paliwa i znajdę szczęście.

Poradnik pozytywnego myślenia opowiada o mężczyźnie Patcie (Bradley Cooper), który z pewnego powodu trafił do szpitala psychiatrycznego, poznajemy go w chwili, gdy Pat wychodzi ze szpitala i pragnie powrotu swojej żony Nikki. Pat ma jednak zakaz zbliżania się do żony, więc próbuje różnych metod, aby się z nią skontaktować. Decyduje się napisać list i przekazać go swojej żonie poprzez Tiffany (Jennifer Lawrence), która zgadza się to zrobić, jeżeli Pat wystartuje z nią w zawodach tanecznych.


Film zbiera różne opinie, że płytki, że zapowiada się ciekawie, a okazuje się klapą, ja jednak uważam, że Poradnik pozytywnego myślenia to film bardzo dobry. Ciekawie zrobiony, prosty, nie ukazujący wyimaginowanej rzeczywistości, pokazujący świat takim jaki właśnie jest. Poradnik pozytywnego myślenia to produkcja wyzwalająca uśmiech na twarzy, zabawna i nastawiająca pozytywnie do życia. Oglądając go nie nudziłam się, nie czekałam na rozwój wydarzeń, bo cały czas coś się działo, od połowy film nieco przybrał inny bieg, ale nadal był atrakcyjny i ciekawy. Gdy się zakończył byłam zaskoczona, że już minęły 2 godziny, bowiem tyle bez dwóch minut film trwa.
Mam na myśli, że świat jest wystarczająco ciężki taki, jaki jest, ludzie. Jest cholernie ciężki taki, jaki jest. Nikt nie może powiedzieć, “Hej, bądźmy pozytywni? "Miejmy dobre zakończenie historii?”

Poradnik pozytywnego myślenia bezapelacyjnie trafił na listę moich ulubionych filmów i będzie on produkcją do której będę wracać. Oceniając go wystawiłam mu 7/10, ale ta ocena przy kolejnym oglądaniu możesz ulec zmianie. Film ten zdobył parę nagród, a Jennifer Lawrance, która wcieliła się w postać Tiffany dostała za tę rolę Oscara, uważam, że w pełni na niego zasłużyła. Poradnik pozytywnego myślenia to film dla niewybrednych, ale każdy znajdzie w nim coś dla siebie, trafia on bowiem w czułe punkty ludzkiej świadomości.  

Komentarze

Popularne posty