Przed Północą



Tytuł oryginalny: Before Midnight 
Gatunek: Dramat 
Produkcja: USA 

Premiera: 28 czerwca 2013 (Polska), 20 stycznia 2013 (świat) 
Reżyseria: Richard Linklater 
Scenariusz: Richard Linklater, Julie Delpy, Ethan Hawke


Przed Północą to dla mnie film z serii: „dobrze, że obejrzałam w kinie, gdyż normalnie bym go nie zobaczyła”. Do tego filmu przekonała mnie moja siostra i bardzo dobrze się stało, bo zobaczyłam naprawdę wspaniałą produkcję o miłości. Nie wiedziałam, że film ten jest kontynuacją filmów Przed Wschodem Słońca i Przed Zachodem Słońca, obu tych filmów nie widziałam, ale wydaje mi się, że to nadrobię.

Przed Północą to film bez większych fajerwerków, bez zbędnego upiększania fabuły, prosta historia, która ma naprawdę piękny i emocjonalny finał. Dwójka ludzi w średnim wieku – Jesse (Ethan Hawke) i Celine (Julie Deply) przebywają na wakacjach w Grecji, gdzie Jesse został zaproszony jako uznany autor. W ostatnią noc miejscowa para wynajęła im pokój, aby mogli spędzić nieco czasu sam na sam. W drodze do hotelu prowadzą rozmowę na temat swojego związku, wspominają jak się poznali i co do siebie czują. Przed Północą składa się głównie z kilku ujęć: rozmowy w samochodzie, rozmowy przy stole, rozmowy podczas drogi do hotelu, a także „rozmowy” w pokoju.


Nie sposób przejść obok Przed Północą obojętnie, gdyż jest to film zachęcający przede wszystkim swoją prostotą, a ukazana tutaj miłość nie jest komercyjnym towarem, a czymś naprawdę pięknym. Poprzez ten film możemy poznać samego siebie i zastanowić się na swoim miłosnym życiem, Przed Północą tego wymaga. Ja po obejrzeniu tego filmu zaczęłam się zastanawiać nad paroma sprawami.

Bez wątpienia polecam obejrzenie tego filmu, gdyż nie jest on typowym ckliwym romansidłem, a czymś z dużo głębszym sensem. Ja osobiście nawet nie nazwałabym tego filmu romansem, filmweb sklasyfikował Przed Północą jako dramat i zdecydowanie się zgadzam z tą klasyfikacją. Oceniłam go na 7/10, ale dałabym mu najchętniej 7,5. Warto odprężyć się oglądając ten film, gdyż uważam, że jest on naprawdę godny uwagi.

(źródło zdjęcia i plakatu filmweb.pl)

Komentarze

Popularne posty