Nowe oblicze czytania, czyli wrażenia po pierwszych dniach z czytnikiem e-book

Do zakupu czytnika e-booków przymierzałam się bardzo długi czas. Zawsze kupno odkładałam, bo znajdowały się ważniejsze rzeczy do zakupu. W końcu jednak powzięłam decyzję, że pora w końcu czytnik kupić. Przeglądając oferty natknęłam się na ofertę Legimi oferującej czytnik za 1zł, ale z abonamentem na e-booki bez limitu. Długo myślałam, czy warto, rozważałam za i przeciw. W końcu wspólnie z mężem jednogłośnie stwierdziliśmy: warto. Złożyłam zamówienie i dwa dni później przyjechał do mnie cudowny biały czytnik Pocketbook Lux Touch 3 z oliwkowym etui. Przyszła, więc pora do testowania.

Od jakiegoś czasu miewam wieczorami kłopoty z czytaniem tradycyjnych książek. Wzrok bardzo szybko mi się męczy i muszę robić sobie co jakiś czas przerwy, co w trakcie dobrej akcji, bywa nużące. Ciekawa byłam, jak będzie z czytnikiem, czy będę miała ten sam problem. Pobrałam e-booka i rozpoczęłam lekturę.
Rozsiadłam się wygodnie na kanapie, zdjęłam okulary i opatuliłam kocykiem. Po godzinie czytania nie czułam zmęczenia oczu, nadal czytało mi się dobrze i przewracałam strona za stroną. Nawet nie zauważyłam, kiedy dotarłam do końca czytanej książki. Przede wszystkim na plus, jest fakt, iż czytnik jest poręczny i wygodniej mi rozłożyć się na kanapie, a tak ostatnio czyta mi się najwygodniej. Kiedy w pomieszczeniu robi się ciemniej mogę skorzystać z podświetlenia, a co niekiedy było uciążliwe przy tradycyjnej książce, kiedy po prostu miałam zbyt mało światła. Przede wszystkim czytanie dużych tomiszczy będzie dla mnie wygodne, nie lubię, gdy książka jest zbyt duża (mam na myśli format) i przez co znalezienie odpowiedniej pozycji do czytania jest trudne.
Po tych 4 dniach jestem pozytywnie zaskoczona i wiem, że czytnik będzie mi towarzyszył często, choć oczywiście nic nie zastąpi mi tradycyjnej książki. Jedno jest pewne, dzięki czytnikowi moje półki nieco odetchną z ulgą, gdyż niektóre pozycje będę czytać wyłącznie na nim. To była bardzo dobra decyzja. 

Jeżeli jesteście ciekawi jak wygląda pakiet w Legimi od tej praktycznej strony, chętnie odpowiem na Wasze pytania. 

Komentarze

Popularne posty