20 ulubionych książek: Więzienna opowieść

„Człowiek gaśnie jak lampa, moją lampę już dokręcają.”

Gdy tworzyłam to zestawienie 20 ulubionych książek wiedziałam, że na pierwszym miejscu musi znaleźć się opowiadanie Marii Nurowskiej Drzwi do piekła. Dlaczego? Bo czytając ją nie mogłam zamknąć i powiedzieć: "Dość! Reszta jutro.". Gdy miałam w planach to zestawienie jeszcze przed przeczytaniem tej książki na miejscu pierwszym miał się znaleźć cykl Kowalewskiej, a jednak. Wszystko o tej książce zawarłam w jej niedawnej opinii: http://feelsometimes.blog.com/2012/06/20/m-nurowska-drzwi-do-piekla/ Wciąż pamiętam emocje, które towarzyszyły mi przy lekturze tej książki, a każde spojrzenie na półkę przypomina mi o tym czego doświadczyłam czytając ją. Okładka niesamowicie oddaje to czego doświadcza i sama bohaterka - Daria - jak i sam czytelnik, a tytuł to wspaniała metafora tego, co czeka kobiety za murami więzienia. Czytając ja uświadamiamy sobie jak kruche jest ludzkie życie i jak łatwo jedną nieprzemyślaną decyzją możemy zmarnować to co możemy jeszcze osiągnąć. To kolejny punkt dla tej książki, który sprawił, że trafiła na miejsce pierwsze.
„Kobieta musi mieć w sobie to coś, mówił, swoją tajemnicę, wtedy dopiero jest warta zachodu.”

Komentarze

Popularne posty