20 ulubionych książek: Zawrocie

"Bo jak się kogoś kocha nie można pokochać kogoś innego"/Przelot bocianów/
Moja przygoda z serią o Zawrociu Hanny Kowalewskiej, zaczęła się od końca, gdyż na swoje 18-ste urodziny dostałam czwartą cześć Inna wersja życia, przeczytałam ją na jednym oddechu w zeszłe wakacje. Dopiero niedawno dorwałam poprzednie części i czytałam od początku do końca. Każda cześć wciągała mnie niesamowicie. Po przeczytaniu wszystkich części nie mam ulubionej, bo w każdej kolejnej odsłonie poznajemy Matyldę coraz to lepiej, jest ona bohaterka, którą wiele złego spotkało w życiu. Na mojej prywatnej biblioteczce stoją Inna wersja życia i Przelot bocianów. W przyszłości zakupię sobie brakujące trzy części. Matylda stała mi się niezwykle bliska, mimo że jest o wiele starsza ode mnie.
"Miłość to nie służba, nie niewolnictwo. Ona nie zna warunków"/Tego lata w Zawrociu/
O każdym tomie napisałam kilka słów na blogu: Tego lata w Zawrociu, Góra śpiących węży, Maska Arlekina, Inna wersja życia, Przelot bocianów. Seria o Zawrociu to historia, która uświadamia nam, że jak kolwiek źle by nie było zawsze może być gorzej, ale nie warto się poddawać.
"Złe chwile są potrzebne, choćby po to, by docenić szczęście, gdy wróci."/Góra śpiących węży/
Dwa razy czytałam część 4 i 5, ale to dlatego, że gdy udało mi się zdobyć poprzednie trzy chciałam po prostu mieć obraz na całość. Nie polecam czytać tej książki od końca, bo naprawdę wiele można sobie zepsuć.
"Bo co innego pozwolić komuś odejść, a co innego się z tym faktem pogodzić"/Inna wersja życia/
Ta książka, porusza ciężkie tematy, ale Kowalewska opisuje je z lekkością, stąd też przyjemnie się je czyta. Gdy się już wejdzie w świat Matyldy, nie można się doczekać co dalej się jej przydarzy i każdą stronę przywraca się z zapartym tchem i wypiekami na twarzy. Według mnie to książka, w której każdy znajdzie coś dla siebie.
„(...) bardzo lubię słowa. Potrafią być jak brzytwy, jak szpile, jak siekiery, jak obuchy, jak gromy z jasnego nieba. Można wymieniać w nieskończoność. I tylko trzeba umieć zadać cios. To sztuka jak każda inna.” /Maska Arlekina/
I osobiście mój ulubiony cytat z całej serii, w którym zawarta jest cała prawda - przykro mi panowie :) :
"To zresztą typowe, niemal każdy facet na tym bożym świecie przez jakąś cześć swojego życia jest w fazie dupka. Są dupki, beznadziejne dupki i dupki do entej potęgi"/Przelot bocianów/

Komentarze

Popularne posty