Nietykalni (2011)

Źródło: filmweb.pl
Tytuł oryginalny: Intouchables
Produkcja: Francja
Premiera: 13 kwietnia 2012 (Polska), 23 września 2011 (świat)
Gatunek: Biograficzny, Dramat, Komedia
Scenariusz i reżyseria: Olivier Nakache, Eric Toledano

Ten film naprawdę warto obejrzeć, obiło mi się coś o tym filmie o uszy, ale, że premiera w Polsce była w czasie, kiedy nie bardzo interesowałam się repertuarem kin, więc najzwyczajniej w świecie go przeoczyłam. I mam czego żałować. Pewnie bym go nie obejrzała (choć pojawił się w moim rekomendacjach na filmwebie.pl , gdzie często zaglądam, gdy najzwyczajniej w świecie nie mam pomysłu co obejrzeć), gdyby nie fakt, że oglądaliśmy go na Oazie.

Pewien chłopak z przedmieścia - Driss (Omar Sy) właśnie wyszedł z więzienia, przychodzi on do domu pewnego sparaliżowanego mężczyzny - Philippe (Francois Cluzet), aby podpisał mu pewien papierek, by ten mógł otrzymać zasiłek. Driss zostaje jednak zatrudniony w domu Philippe jako jego opiekunka. Młody mężczyzna początkowo nie potrafi odnaleźć  się w nowej sytuacji, ale stopniowo pomiędzy nim, a Philippe nawiązuję się silna przyjaźń.
Źródło: filmweb.pl



Nietykalni poruszają serca i pokazują, że każdy może się zmienić, o ile sam tego chce - film oparty jest na prawdziwej historii, więc nie jest to puste przesłanie i czysta fikcja filmowa. Driss pomimo swoich uprzedzeń i nie zbyt chwalebnej przyszłości był w stanie zaopiekować się sparaliżowanym mężczyzną, z czym nie potrafili sobie poradzić wykwalifikowane do tego osoby. Nietykalni pokazują, że świat nie musi być podzielony na tych bogatych i biednych i nie zawsze ci pierwsi muszą izolować się od tych drugich, ale obie strony mogą stworzyć przyjaźń, która jest ponad wszystko. Czas poświęcony na obejrzenie tego filmu na pewno nie będzie czasem zmarnowanym, a dobrze spożytkowanym, a przede wszystkim coś się z tego filmu wyniesie.
Źródło: filmweb.pl

Jak moja opinia nie przekona was do obejrzenia tego filmu to warto wspomnieć, iż jest to film, który w rankingu filmowym zajmuje 3. miejsce,, więc mój zachwyt na tym filmem jest uzasadniony.







Komentarze

Popularne posty