10 wybranych filmów spośród ulubionych Pikusia/Avengers

Dzisiaj film na którego premierę czekałam, film na który wybrałam się do kina. Nie były to zmarnowane pieniądze o czym świadczy to, że znalazł się on spośród tych filmów, które wybrałam do prezentacji. Miałam o tym filmie napisać, ale jakoś wciąż nie mogłam się zebrać, więc postanowiłam go umieścić apropo prezentacji o 10 wybranych filmach spośród ulubionych.

Avengers (2012)

Gatunek: Akcja, Sci - fi
Produkcja: USA
Premiera: 11 kwietnia 2012 (świat), 11 maja 2012 (Polska)
Reżyseria i scenariusz: Joss Whedon
Na podstawie: komiksu Stana Lee & Jack Kirby Avengers (MARVEL)

Odkąd po raz pierwszy usłyszałam o Avengers wiedziałam, że będę musiała wybrać się na ten film do kina. Marvelowskie komiksy po prostu uwielbiam, a do obejrzenia ich ekranizacji nie trzeba mnie namawiać.

Avengers to nazwa dla supergrupy superbohaterów prowadzonej przez niejakiego Nicka Fury (Samuel L Jackson), w której skład wchodzą Iron Man (Robert Downey Jr), Hulk (Mark Ruffalo), Kapitan Ameryka (Chris Evans), Thor (Chris Hemsworth), Czarna Wdowa (Scarlett Johansson) oraz Sokole Oko (Jeremy Renner). Supergrupa ma uchronić ludzkość przed zagładą ze strony kosmitów, których na Ziemię sprowadza Loki (Tom Hiddleston), który pragnie zemsty.

Pomimo tego, że bardzo chciałam obejrzeć Avengers w jakiś szczególny sposób nie "napalałam" się na ten film. Z doświadczenia już po prostu wiedziałam, że czasem ekranizacje marvelowskich komiksów zawodzą. Tak było w przypadku X-men Orgins: Wolverine oraz poniekąd Thora, który łączy się bezpośrednio właśnie z Avengersami. Nie mówię, że to jest konieczne, ale przyjemnie ogląda się film wiedząc skąd wzięli się w tej grupie akurat ci superbohaterowie, ja widziałam wszystkie produkcje "poprzedzające" Avengers za wyjątkiem Hulka (to akurat dlatego, że Hulk mnie nie przekonuje), jednak nie jest to film wyłącznie dla fanów komiksów, ale również dla kogoś lubiącego filmy akcji, bo tej w tym filmie jest dużo. Jestem w stanie powiedzieć, że był to jedna z lepszych ekranizacji komiksów, które dotąd oglądałam. Warto tu chyba wspomnieć, że jestem ogromną fanką Lokiego, pomimo tego, że jest on jakby nie patrzeć czarnym charakterem. Gdybym miała okazję obejrzeć ten film jeszcze raz, obejrzałabym go z przyjemnością, gdyż jak i same zdjęcia, jak i wspaniali aktorzy wręcz do tego zachęcają. 

Oglądałam ten film w wersji z napisami (dla mniej wtajemniczonych w kinach leciała również wersja z dubbingiem) i chyba ta wersja filmu jest jedyną słuszną, choć wiem, że dla dzieci (choć i tak uważam, że nie jest to film odpowiedni w pewnym wieku) lepszy jest w tego typu filmu dubbing, bo jak wiadomo nie zawsze dzieci są w stanie nadążyć za napisami. Warto wspomnieć, że film był wyświetlany wyłącznie w 3D,i j jeśli ktoś oczekiwał niesamowitych efektów w 3D mógł się nieco zawieść, równie dobrze ten film mógł lecieć w wersji normalnej i bilet byłby tańszy i wygodniej by się film oglądało. Avengers to film, w którym i ten duży i ten mały znajdzie coś co zafascynuje. Z pewnością nie jest to film, który obejrzą kobiety. Będąc w kinie na Iron Manie 2 usłyszałam wraz z moimi dwiema koleżanki zdziwienie ze strony pana sprawdzającego bilety, zaś Avengersów obejrzałam już w gronie męskim, gdyż tylko oni wyrazili chęć pojechania ze mną na ten właśnie film. 
Moja ocena (według oceniania na filmweb,pl): 9/10


Komentarze

Popularne posty