Astonishing X-men: Obdarowani


Miałam okazję przeczytać kolejny komiks o X-menach, tym razem nosił nazwę Astonishing X-men: Obdarowani. Nie spotkałam się z nim wcześniej, ale 7 lat temu, gdy zaczęłam czytać komiksy czytałam podobny komiks o nazwie: New X-men. Historia zawarta w tym albumie WKKM podobała mi się średnio, czegoś w niej dla mnie brakowało.

Jean Grey nie żyje. Scott Summers zostaje przywódcą X - menów, w których skład wchodzą teraz: Wolverine, Beast, Kitty Pryde oraz White Queen - Emma Frost (która przeszła na stronę X - menów po pokonaniu Hellfire Clubu). Pomiędzy Emmą a Scottem nawiązuje się silna więź (patrz obrazek poniżej). Okazuje się, że znaleziono serum umożliwiające "wyleczenie" z bycia mutantem. X - meni chcą dowiedzieć się co nie co na ten temat, ale równocześnie Scott pragnie, by ludzie myśleli o mutantach, o grupie X - men, jako superbohaterach ratujących z opresji, których się uwielbia, a nie obawia.


Oceniając ten komiks biorę pod uwagę również rysunki, są one zbliżone do New X - men, które czytałam w przeszłości, wtedy mi się podobały, a teraz nie zbyt, choć widać w nich było inne ujęcie. Historia zawarta w tym albumie, jak dla mnie zbyt szybko się skończyła, nie była nudna, ale czegoś w niej brakowało, dla mnie była niedopowiedziana. Nie jestem jednak w stanie obiektywnie spojrzeć na ten komiks, bo X - meni (o czym już wielokrotnie wspominałam) to mój ulubiony marvelowski wytwór. Plusem jak dla mnie jest pojawienie się po stronie X - menów Emmy Frost, który zyskała moja sympatię lekturze komiksu New X - men, choć według mnie nie jest ona postacią wiarygodną.

Po lekturze tego albumu chciałabym zapoznać się z resztą numerów Astoishing X - men i dowiedzieć się co będzie później, czy Jean Grey powróci, bo pojawiła się o niej dość intrygująca wzmianka. Co stanie się dalej z serum przeciwko mutacji itd. Jest to jednak pragnienie, które będzie ciężkie do zrealizowania. Dla każdego fana komiksów, a w szczególności X - menów ten komiks będzie atrakcyjny, ze względu na swoją inność.

Komentarze

Popularne posty