"I'm the great pretender Just laughing and gay like a clown"


Autorka: Lesley - Ann Jones
Tytuł: Freddie Mercury. Biografia legendy


Freddie Mercury. Wokalista, którego chyba każdy zna, ze wspaniałym głosem i krótkim życiem. Kiedy zabierałam się za czytanie tej biografii wiedziałam, że Freddie był gejem, a może raczej biseksualistą, że zmarł w wyniku powikłań z powodu AIDS, ale z książki Lesley Ann Jones dowiedziałam się nieco więcej, nie tylko o samym Freddie’em, ale także o całej grupie Queen.

- Jako młody chłopiec był bardzo szczęśliwy i kochał muzykę - przypomniała sobie jego matka Jer - Folk, opera, muzyka klasyczna, kochał wszystkie gatunki. Chyba zawsze chciał być showmanem.

Czytając tę Freddie Mercury. Biografia Legendy autorstwa Lesley – Ann Jones poznajemy, jakie rozpustne życie wiódł Freddie, poznajemy nazwiska jego kochanków (partnerów), a także dowiadujemy się jak przebiegała współpraca z członkami zespołu Queen i jak jego sukcesy odbijały się na Mercury’m. Możemy również poznać przesłanki dla których Farrokoh Bulsara, stał się Freddie’m Bulsara, aż w końcu Freddie’m Mercury’m.
W głębi ducha jestem człowiekiem uczuciowym, pełnym skrajności, co często bywa destrukcyjne i dla mnie, i dla innych.

W Freddie Mercury. Biografia legendy nie poznajemy wyłącznie życia samego Freddie’go, choć jest on na pewno tematem numer jeden w tej książce, ale możemy dowiedzieć się co nieco na temat samego Queen. Czytając ją nie odczuwałam, że wchodzę z butami w życie prywatne Freddie’go, jak to czułam czytając Bliznę (biografię Anthony’ego Kiedisa), może to kwestia tego, że ta biografia została napisana przez osobą trzecią, a nie samego wokalistę.

Bardzo się cieszę, że mogłam zapoznać się z biografią mojego jednego z ulubionych wokalistów i poznać odpowiedzi na wiele pytań, które zadawałam sobie odkąd zaczęłam słuchać Queen. Czytając ją nie odkryłam wielu informacji, których nie wiedziałam, ale pomimo to warto było przeczytać tę biografię.




*cytat w tytule pochodzi z tej piosenki - The Great Pretender 

Komentarze

Popularne posty