D. Cooke, A. Conner - Before Watchmen: Silk Spectre #1 - #4 [ENG]

Komiksy o nazwie Watchmen (Strażnicy) są jednymi z moich ulubionych. Z przyjemnością wracam zarówno do czytania go, czy oglądania filmu, dlatego też gdy znalazłam serię Before Watchmen bez wahania chciałam się z nią zapoznać. Na pierwszy ogień wybrałam opowieść o Silk Spectre (Jedwabnej Zjawie) z nieznanych mi powodów, gdyż nie jest to moja ulubiona bohaterka ze Strażników. Domyśliłam się, że historia zawarta w czterej częściach będzie opisywała życie Laurie Jupiter zanim przystąpiła ona do Strażników i poznała Dr Manhantana i jak się okazało wcale się nie myliłam. 


Lata 60. XX wieku. Laurie jest nastolatką, która jak każda dziewczyna w jej wieku chce być lubiana. Jej matka – Sally – pragnie, aby dziewczyna stała się tak jak ona, aby stała się Jedwabną Zjawą. Szkoli i trenuje swoją córkę, ale też zniechęca do Laurie wszystkich, którzy trochę bardziej się nią interesują, szczególnie chłopców. Pewnego dnia Laurie poznała chłopaka Grega, który okazał jej prawdziwe zainteresowanie. Pomiędzy Laurel Jane a Gregiem zaczyna iskrzyć, a chłopak zachęca dziewczynę by razem uciekli. Laurie Jupiter ucieka od matki ze swoim chłopakiem Gregiem do San Francisco, do miasta, gdzie kwitnie życie towarzyskie. Dziewczyna jednak prowadzi podwójne życie, stając się nocami Jedwabną Zjawą.

Po komiksie spodziewałam się czegoś lepszego, czegoś trzymającego poziom Strażników. Nie mogę jednak powiedzieć, że się zawiodłam, bowiem komiksy o Silk Spectre jak i inne pozostałe (które również zamierzam przeczytać) są innego autorstwa niż Strażnicy. Nie czytało mi się jednak Before Watchmen: Silk Spectre źle, a nawet rzekłabym, że bardzo dobrze. Kłopotem w całym komiksie była ukazana historia, która choć powiązana z komiksem o Strażnikach, nie porywała tak jak pewnie miała, czegoś w niej brakowało.  Nie zniechęciło mnie to jednak do zapoznania się z pozostałymi komiksami z tejże serii, nie ukrywam, że najbardziej interesuje mnie historia Rosarcha i Dr Manhatana.

Trzeba przyznać, że ilustracje pomimo tego, że wykonane przez inną osobę, niż pierwowzór dawały radę i pomiędzy nimi zauważyć można było minimalne różnice. Ciekawe według mnie były okładki poszczególnych części komiksu (zobaczyć je można w górze postu), ich kolorystyka związana z latami 60., pełna kolorów przyciąga wzrok. Nie odczułam jeśli chodzi o ilustracje/rysunek jakiegoś ogromnego przeskoku, po tym względem komiks wypadł doskonale.

Komiks czytałam w wersji angielskiej, co jednak nie sprawiło, że czegoś nie zrozumiałam, gdyż pod ręką miałam słownik, którym w konieczności się posługiwałam. Bardzo dobrym pomysłem z mojej strony było połączenie przyjemnego z pożytecznym, czyli czytanie komiksu w języku angielskim. Dla fana Strażników może to być ciekawe urozmaicenie, jednak nie należy spodziewać się po tym komiksie czegoś wybitnego.

Komiks bierze udział w wyzwaniu:

_______________________________________________________________
Tymczasem dzisiaj mój blog obchodzi swoje
choć nie startował on jako blog książkowy, to jednak po pewnym czasie takim blogiem się stał, z czego się wyłącznie cieszę, bo pewnie gdyby tak nie było skończyłby on swój "żywot". Tak jak pisałam wczoraj (!) planuje coś dla Was czytelników, ale co to będzie jeszcze w mojej głowie dojrzewa.
Pozdrawiam! 

Komentarze

  1. Czytałam w życiu tylko dwa komiksy, jednak nigdy nie byłam ich wielką fanką. Dlatego wątpię, czy sięgnęłabym po kolejne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Komiksy to bardzo specyficzny gatunek, który albo przypadnie nam do gustu, albo wręcz przeciwnie. Moja miłość do komiksów trwa już dobre 8 lat...

      Usuń
  2. Czytałaś po angielsku :) Super!
    Recenzje do wyzwania dodałam jako 4 osobne linki :)
    P.S. Gratulacje urodzin bloga! Życzę dalszych postępów!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię czytać w języku angielskim, mam przyjemność i jakąś praktykę w jednym, aż w komiksie tekstu mało to nie ma problemu ze zrozumieniem tekstu.

      Dziękuję bardzo ;)

      Usuń

Prześlij komentarz

Przeczytałeś moją recenzję/post? Podziel się swoją opinią. Za każde pozostawione tutaj słowo z całego serducha dziękuję! :)

Popularne posty