Świat w płomieniach

Tytuł oryginalny: White House Down
Gatunek: Thriller, Akcja
Produkcja: USA
Premiera: 28 czerwca 2013 (Polska), 26 czerwca 2013 (świat)
Reżyseria: Roland Emmerich
Scenariusz: James Vanderbilt

Zacznę może od tego, że filmy pokroju Światu w płomieniach (mam na myśli filmy katastroficzne, a na taki się zapowiadało, jako, że jest to film reżysera między innymi Pojutrze czy 2012 )do mnie nie przemawiają, choć filmy akcji oglądam z przyjemnością, ale w drodze wyjątku zdecydowałam się właśnie na tę produkcję. Wydaje mi się, że nie mam czego żałować, bowiem Świat w płomieniach okazał się dobrym sposobem na spędzenie niedzieli.

John Cale (Channing Tatum) zabiera swoją córkę Emily na wycieczkę do Białego Domu, w tym czasie na siedzibę prezydenta Stanów Zjednoczonych napadają terroryści. John oczywiście wciela się w rolę bohatera, który uratuje świat przed „zagładą”, a także ochrania prezydenta przed napastnikami. W Białym Domu zaczyna się istne piekło.

Świat w płomieniach to film akcji, thriller – trzymający w napięciu i podnoszący ciśnienie krwi. Bywały w nim elementy całkowitej grozy, a także wzruszeń, choć bywały w nim również sytuacje śmieszne. W tej produkcji dostajemy dawkę niesamowitych emocji, a przez te dwie godziny z hakiem, które trwa seans nie mamy powodu do nudy. Akcja była szybka, wartka i łatwa w zrozumieniu, nie było niczego czego byśmy nie zrozumieli. Uważam również, że aktorzy grający w tym filmie wypadli naprawdę świetnie, mnie jakoś szczególnie spodobał się Jamie Foxx (znany z Django), który wcielił się w rolę prezydenta Stanów Zjednoczonych. 


Myślę, że Świat w płomieniach to film, który przypadnie większości osób do gustu. Nie jest to film wymagający zbyt dużego wkładu myślowego, a akcja jest porywająca, choć filmów tego typu na rynku jest już wiele. Oceniłam Świat w płomieniach jako film dobry i wystawiłam mu zasłużoną siódemkę w skali dzieściopunktowej. Jeśli się zastanawiacie nad obejrzeniem tego filmu stwierdzam, że warto.

Komentarze

Popularne posty